Tuesday 22 November 2011

Thanks To Akira Toriyama ^^


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kali ni aku tulis blog dengan penuh rasa best gilak sampai boleh senyum sendiri2 depan Kuserasera aku ni(nama notebook aku). Well.. tajuk diatas bukan direka2. Ianya memang tajuk yang sebenar2 aku nak mention kat sini.
THANKS TO AKIRA TORIYAMA yang bermaksud TERIMA KASIH KEPADA AKIRA TORIYAMA. Ala, aku buka MR. Google tadi. Aku bukannya pandai translate2 ni pun. (muka bajet pandai) Okay, sebab apa aku nak berterima kasih kepada orang yang aku tak berapa nak sure dia kenal aku atau tak ni sebab, dia dah lukis satu karekter kartun yang buat aku rasa...(tak tahu apa perasaan murni ni.. ceh!) mungkin rasa bermotivasi kot. Andaikan macam tu sajalah.
Karekter kartun yang menambat hati jiwa dan ragaku itu ialah... bukan SONGOKU (Gokuson, versi english) ataupun Bulma. Dia adalah ARALE CHAN. (bukan anak Jackie Chan plak) Karekter kartun robot yang dicipta oleh DR.Slump(seorang Profersor yang perasan macho dan hebat).
Budak Arale ini, cute tahu. Dia macam manusia walaupun dia robot yang setiap kali bangun dari tidur kepala dia akan tercabut dari badan dia.(HAHAHA.. aku tengah membayangkan benda bodoh yang di buat si Arale) Dia selalu pakai spek mata bulat dan besar, kalau tak, dia tak nampak apa yang ada didepan dia (Robot boleh rabun) hebat betul ciptaan DR.Slump kan?
Kalau korang nak tahu macam mana budak Arale ni, korang tengoklah channel adik korang, channnel CERIA di 611 pada 10 A.M. Aku nak tengok korang gelak sampai tak kat Sabah korang punya suara tu. Tapi kalu tengok kat YOUTUBE aku rasa tak payahlah. Tak ada yang ada subtitle melayu. Yang ada cuma jepun saja. Aku dah cari merata tempat. By the way, kalau korang jumpa web lain yang boleh tengok Arale, korang bagitahu aku okay.
Well, ini sajalah buat ketika ini. Sebelum berpisah, aku nak bagitahu korang satu rahsia Arale yang aku rasa pelik sampai sekarang. Arale ni suka dengan raksasa.(HUH? Kenapalah tak suka dengan Robert Pattison jak?) percaya atau tak? Tapi tak apa, dia kan robot juga. Sebab tu taste dia pelik sikit. So, aku nak chao dah ni. Apa yang baik tu korang teladani lah okay. Yang buruk korang buang jauh. Thanks to you all and thanks to Akira Toriyama too. So long and Assalamulaikum.. :3


No comments: