Saturday 18 February 2012

Rasa-rasa sayang [18sx]

Pernahkah kamu orang jadi peminat rahsia dengan seseorang?

Assalamulaikum dan salam sejahtera.

Hahaha! Take a look at this~


Gambar di atas adalah dirujuk!

Ini gambar ilustrasi dari majalah Ujang yang dilakarkan oleh Kartunis Pjoe dan graphic dari Azs. Kenapa tiba2 pulak gambar di atas ini terkena mengena dengan entri kali ini? Sebab, aku mahu ceritakan tentang seorang lelaki di kolej aku yang agak menarik perhatian aku. (ayat sumbang. tengah bunga2 cinta)

Nama dia aku tak berapa tahu. Sebab kitaorang punya ID card taklah besar. Setakat macam ID card negara Malaysia saja. Gantung di dada sebelah kiri macam budak2 sekolah. Kadang2 ada orang tak pakai sebab nama semat je, (semat tu bukan nama orang, semat = smart a.k.a cantik) ada juga tak mahu pakai sebab sengaja mahu cari pasal dengan pak guard di muka pintu atau lebih ringkas, tak mahu kena tahu dia orang punya nama. Hahaha! Sengaja cari pasal.

Oleh kerana tak tahu nama dia, aku mengelarnya Abang Farmasi bin Bapanya. Dan lebih senang panggil Abang Farmasi. Kalau mahu manja panggil Bang jak. (ekekeke! gatai..) Muka dia lebih kurang dengan gambar di atas. Agak skema sedikit. Tapi tidak apa. Yang penting hati itu yang di pandang kan?

Kenapa aku tertarik gila dengan Abang Farmasi ini dan bukan abang2 yang lain atau abang yang satu course dengan aku? Sebabnya, kawan2 aku cakap mata dia iras2 macam mata aku. (ekekeke! gatai kedua kalinya.)
Okay, take a look this picture~


Mata separuh juling itulah yang dikatakan sama dengan Abang Farmasi. Hahaha! Rasa macam berjodoh pulak. Hehehe! Terlebih perasan sudah. Dush2.

Tapi sayangnya sudah sebulan lebih tak berjumpa dan bertentang mata dengannya. Rinduku tak tertahan. Kawan2 aku sekali lagi damn menyatakan aku tak berjodoh dengannya. Huh! siot punya kawan. Tak ada ransangan motivasi betul. 

Well, macam mana pun aku tak kisah. Itu cubaan pada mereka yang mencintai. Semakin di pendam rindu ini semakin indah rasa sekiranya di lepaskan nanti. Uwaa~ Kalah orang bercinta ayat aku ini. Bukan alang2. Cair geng. Bikin malu, belum pun ada apa2. Cepat2! sembunyi muka yang tengah menjadi pink ini.

Okay, ada beberapa mimik muka yang dapat di gambarkan apabila berjumpa dengan dia. (real punya feeling)

*teruja sampai mahu makan tangan!

*menggoda ayu seayu yang mungkin

*memaniskan diri sampai dihurungi oleh semut

Hahaha!

Okay, serius semula. Bukan apa, tak payahlah mahu jadi budak2 sangat. Berfikir secara waras. Chop!


Sedar semuanya ada hikmah. Allah memberikan aku perasaan sayang kepadanya sebab ada hikmahnya. Tapi aku belum mengetahuinya. Mungkin belum masanya aku mengetahui semuanya. Mungkin juga Allah memberi perasaan ini untuk menjadikan hari2ku lebih indah. Wallahualam. Yang penting aku sentiasa redha. 

Anything happen next, I'm ready. 

So, Thanks for reading. Komen sekiranya ingin buat membuat penambahan atau cadangan dan juga kesilapan yang aku tulis. Sorry3 :3 See ya next entri~

Until then, Wasalam..

[zila tsugi]

No comments: