Monday 5 March 2012

At lasts~ Jelajah pertama untuk DMLT 1104 (part 2)

Akibat exited yang berganda-ganda ketinggian pada 500 meter pun didaki juga.

Assalamulaikum dan greetings all.

Ayat diatas hendaklah dirujuk.

500 meter memang bukan dekat. Kalau naik kereta sekalipun dalam jarak 500 meter itu, apa-apa pun boleh berlaku. Okay, sudah. Menyimpang sudah dari tajuk utama.

Kemarin berlangsungnya perjalanan pertama untuk program Mentor Mentist kita orang. Tempatnya ialah Air Terjun Mahua Tambunan. Gambar-gambar berikut adalah susunan kronologi sebelum, semasa dan selepas berada di sana.

Pemandangan dalam perjalanan. Cantik kan?

Masa dalam bas

Akhirnya sampai .. gambar serumah

Me, Fatin, Vian, Dr.Lo and Shahira. Yang lain di belakang tu, interframe jak.

Lepas tu, kitaorang memang exited giler mahu masuk sudah tempat air terjun tu. Diorang cakap, tempat tu banyak pacat. memanglah kalau sudah tempat yang agak lembab macam tu memang banyak pacat. Tapi yang hairannya, tak nampak pun pacat. Mungkin takut pacat tu dengan kami. Sebab semua gila. Menjerit sambil berteriak. Hahaha. Gambar lagi.

Ni lah air terjun dia. Nyaman jak...

Me with Fatin

Vian, Me, Ju and Finnie

Okay, ini first round kami pergi air terjun. Tengok2 and take picture only. Lepas tu kami move on mahu barbeque sebab everybody feel's hungry. So, kita orang pun prepared untuk buat barbeque. Punya lama mahu kasi hidup itu api. Hampir setengah jam tak hidup-hidup juga. But, at lasts hidup juga akibat ada beberapa orang berfikir bagaimana. Tapi bahagianya hidup kalau berkat kesabaran tu terbalas dengan semua makanan ini..

Chicken wings walau hangus tp still sedap

Sosej dan jagung panggang.

Sedapkan? Apalagi kalau orang yang masak tu, nangis2 sebab mata kena asap. Tangan bertukar warna menjadi hitam akibat pegang arang. Memang sangat berbaloi dengan semua makanan tersebut. Akulah orang yang dimaksudkan itu. Hehehe. Okay, lepas makan kita orang ada buat satu akitiviti dimana aktiviti tersebut adalah bertukar hadiah. So, semua orang pun dapat hadiah. Memang best sangatlah dapat hadiah. semua orang pernah rasakan bagaimana bestnya dapat hadiah. Macam tulah kami rasa juga. Okay, once more. Picture~

Hadiah aku dengan Marsi. Belum sedia dah snap picture. Aiyoo

Dan ajaibnya hadiah si Marsi aku juga yang dapat. Hahaha

Semua orang dengan hadiah masing2. So, teka mana lecturer kita orang?

Dan selepas seronok dengan hadiah masing2 so round 2 ke air terjun. Yang ini mengandungi unsur 18 sx. Ada certain pic tak boleh di upload bagi menghormati hak orang lain. But, still banyak picture yang lain boleh jadi ganti. Antaranya

Fatin, Vian, Kriss and Julie

Tengok budak yang duduk kat belakang tu. Kesiankan?


Jean, Julie, Kak Naning, Risda and Marsi

Puas bergambar, main air, menjerit dan berketawaan so kita orang pun baliklah kerana masa mencemburui kami. Abang pemandu bas tu pun dah dok mengomen kita orang main lama sangat kat air terjun tu. Yalahkan. Bukan selalu datang tempat macam tu. 

Well, Akhir sekali aktiviti kita orang adalah memotong kek yang di sponsor oleh salah seorang dari kami. Mummy dia yang sponsored. Senang sikit dapat makan kek coklat kalau mummy ada kedai kek sendiri. Wah, untunglah Christy Evvy. So, this is the cake.

The cake

Melahap kek. Aku makan cebisan kecil saja sebab tak suka sangat makan kek.

Then, berakhirlah semuanya. kita orangpun berangkatlah balik. Kenangan terindah betullah tempat ni. Memang tak rugi pergi. Fuhh.. Tiga jam aku update entry ni kerana line maxis yang teruk. Tak apa. Yang penting Sudah siap. Okay, last pictures.

Dari kiri, atas: Vita, Fiona, Faezah, Bibi, Kak Naning, Rindu, Shahira, Asrena, Finnie, Yenyen, Suzie, Mia
Dari kiri, tengah: Viann, Kriss, Pieja, Zila (aku) Christy, Risda, Julie, Chung, Saineh
Dari kiri, bawah: Miss Zila (the lecturer), Dr. Lo (the lecturer), Jue and Marsi

Sebenarnya banyak sangat gambar yang di snap. Tapi apakan daya, ianya terlalu banyak sehinggakan aku mulai bosan meng'upload. Tengok apa yang ada sajalah ya. Well, siapa2 yang berada di Sabah and mahu plan pergi tempat yang best di Sabah, Pergi Air Terjun Mahua saja. Tak Rugi biarpun agak jauh dari Pekan Tambunan.

So, akhir sudah. Well, next entry aku mahu cerita buat kesimpulan pasal semua yang terjadi pada masa itu. And, Thanks pada kawan2 aku yang happening gila time tu. 

So, until then. Wassalam..

[zila tsugi]

No comments: